RMA aanvraag

Aanvraag voor retourneren van een herstelling (uitsluitend te gebruiken door onze lokale verkooppunten en dealers)

Voordat U een reparatie retourneert, vragen we U vriendelijk om even volgende punten te overlopen (dit in het belang van de klant:

1. Bouwjaar van het toestel: Het kan de moeite waard zijn om te overwegen of het nog rendabel is om een reparatietraject te starten voor oudere machines, rekening houdend met de huidige waarde van het apparaat.

2. Waarde van het toestel: Bij kleinere toestellen met een lage waarde kunnen de kosten van de reparatie mogelijk niet opwegen tegen de aanschafwaarde.

3. Staat van het toestel: Het kan voorkomen dat machines dusdanig versleten zijn dat reparatie niet opportuun is.

In veel gevallen is het wellicht voordeliger om een nieuw apparaat aan te bieden. Dit kan in volgend formulier: Aanvraag omruiltoestel

Indien voorgaande punten niet van toepassing zijn, kunt U het onderstaande RMA-formulier zo volledig mogelijk invullen voordat het toestel bij onze reparatiedienst aankomt?
Zorg ervoor dat U een duidelijke omschrijving van het probleem geeft, zodat wij de reparatie zo efficiënt mogelijk kunnen uitvoeren of op afstand kunnen anticiperen als het om een klein probleem gaat
dat misschien eenvoudig volgens onze instructies kan worden opgelost. Door deze aanpak beperken we gezamenlijk de kosten voor onze klanten en kunnen we hen bovendien snel van dienst zijn.

Zorg ervoor dat het te repareren apparaat vergezeld gaat van een volledig ingevuld RMA-formulier, zodat we de reparatie zo snel mogelijk kunnen uitvoeren.

Hou er rekening mee dat er kosten zijn verbonden aan elke reparatie, namelijk:

- Transportkosten
- Eventuele kosten voor een bestek / prijsopgave *
- Eventuele transportschade aan de herstelling door onvoldoende verpakking voordat deze wordt verzonden **
- Aanleveringsvereisten compressoren en stofzuigers ***
- Aanleveringsvereisten lasapparatuur en hogedrukreinigers **** 

*       De kosten voor een bestek/prijsopgave bedragen 49€
*       De kosten voor een bestek/prijsopgave voor schroefcompressoren, dieselheaters, warmwater hogedrukreinigers en diesel- en benzinemotoren bedragen 79€
**     De afzender is verantwoordelijk voor het correct aanleveren van de herstelling in de goede staat.
         Indien de herstelling beschadigd wordt aangeleverd, zijn de kosten voor rekening van de afzender.
***   Ketel van stofzuigers en compressoren dienen leeg aangeleverd te worden. Indien dit niet het geval is, kan er een verwijderingsbijdrage in rekening worden gebracht .
**** Lastoestellen en hogedrukreinigers dienen respectievelijk met lastoorts en massakabel aangeleverd te worden en met HD-slang en gebruikte lans/vuilfrees (zie slijtage van de verbruiksonderdelen).
         Anders kan de herstelling niet uitgevoerd worden.

Gelieve contact op te nemen met de technische dienst van onze zusterfirma in Nederland: [email protected]

  • Uw gegevens

  • Artikelinformatie

  • Browse
  • Browse
  • + Nog een herstelling toevoegen
  • Transport

  • Aanvraag uit Nederland:

    Gelieve [email protected] te contacteren.

    Aanvraag uit België:

    Herstelling op te sturen naar:

    CONTIMAC BV
    Z5, Mollem 440
    1730 Asse
    Belgium

Voorwaarden bij het versturen van artikels na akkoord van de RMA
• Goederen dienen heel stevig verpakt te worden om transportschade te vermijden
• Versturen van colli’s: gebruik stevige kartonnen dozen + extra bescherming binnenin
• Versturen van pallets: gebruik stevige pallets en spanbanden
• Contimac kan nooit worden verantwoordelijk gesteld voor schade door verkeerd of slecht ingepakte goederen




Velden met een * zijn verplicht